Vad heter hästen? Fairfaxe
Tycker du att den ska heta något annat? Nej det tycker jag inte, han kallas ju ändå för Faxen
Vad kallar du hästen? Kallar ju honom för flera saker och nya namn hela tiden, men det jag kallar honom oftast och mest för är Faxen
Vad kallar andra hästen? Faxen tror jag
Hur gammal är den? Hon fyller 10
Vilket år/månad/dag föddes den? Han fyller år 15 Juni
Vilken färg har den? Han är brun, men har en vit fläck på ena bakfoten och 2 vita fläckar i ansiktet
Hur hög i mankhöjden? 136 utan skor
Är det ett sto/valack/hingst? Han är en valack <3
 
 
Hur högt har du hoppat med den? Ehm mäter inte riktigt men enstaka hinder på typ 130
Är hästen bra på dressyr? Han är väldigt fin i dressyr men blir lite stressad ibland.
Hur är den i skritten? Han är väldigt olika dag till dag. Vissa dagar kan han inte gå ett steg i skritt utan att takta och vissa dagar kan han gå hur lugnt som helst i skritt.
Hur är den i traven? Han var väldigt fint steg och tar ut stegen mycket. Men ibland blir den lite springig. Han är också skumpig
Hur är den i galoppen? Han har en väldigt stor galopp, vinner mycket mark. Men hans galopp är väldigt härlig
Är hästen pigg? Japp :)
Är hästen trög? Kan jag inte påstå haha ;)
Är hästen stark? Han blir väldigt stark ja
 
Är den tittig? Inte så speciellt på hinder mer när jag rider ut.
Har du badat tillsammans med den? Japp
Har ni hoppat tillsammans? Japp
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Japp
Hoppar hästen bra? Han har jätte fina bakben, men när det blir högre så får han också jätte fina framben, då tycker han det är roligare och tar i mer.
 
 
Hur ofta rids hästen? 6 eller 7 dagar i veckan
Är det en svår eller lätt riden häst? Han är väldigt svårriden och känslig.
Vem äger hästen? Min syster står som ägare på honom, men han är min kan man säga :)
Är hästen snäll i stallet? Han är världens mysigaste.
Är hästen lättlastad? Japp
Är den snäll att klippa? Japp
Vad har den för sadel/sadlar? Han har en hoppsadel som heter Prestige
Vad har den för bett just nu? Tredelat tränsbett (Äggbett)
Tror du att hästen gillar dig? Jaa <3
Gillar du hästen? Han är den bästaste vännen i världen.
Nämn en sak som är - – med hästen i hoppning: Han har inte så bra avståndskoll fram till hinderna.
Nämn en sak som är + med hästen: Hans kapacitet och hans steg. Han är också världens mysigaste i stallet.
Har ni många minnen tillsammans? Ja det har blivit rätt många nu <3
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen? Varje dag hela tiden
 
 

Kommentera

Publiceras ej