Utvärdering av tävlingen:
LB+ - Gick in utan att ha gått banan, vi var lite sen pga poliskontroll. Prioriterade att rida fram ordentligt då det var väldigt varmt och hon behövde komma igång.
Hon kändes sjukt bra på framhoppningen, 100% fokuserad på mig och hoppade av perfekt på alla hinder.

Väl inne på banan hade jag planerat att kolla på ekipaget innan för att ha någorlunda koll på banan. Men det blev lite strul med min start så glömde helt bort det.
Så när jag fick startsignal så hälsade jag som vanligt på dommaren och sen satte jag bra galopp och försökte leta siffror.
Kom bra på alla hinder och sen till 7:an (en oxer) så trodde jag att den stod annorlunda, så jag körde innanför en kombination, men den stod mycket tightare.... Så vi stod typ stilla framför hindret, men Kickan räddar hela situationen ändå och hoppar 105 nästan stillastående utan att riva. Asså vilken ponny jag har, hon gör verkligen allt för mig.
Dock fick vi ett ner då jag inte hann få tillbaka henne innan ett räcke. Men shit vad nöjd jag är med henne, hon räddade verkligen mig.
Om vi inte hade fått 4 fel hade vi kommit 3a!



Nationell debut i LA - Banan inte helhet var inte så svår tyckte jag, däremot var det ett räcke med plankor som var lika smalt som ett jokerhinder, och när vi tränat på det så brukar Kickan smita på sidan. Hon förstår inte riktigt att hon ska över och nu låg det ändå på 110, så där fick jag lite panik. Men efter en lång väntan i 25 grader var det äntligen dags att rida fram.
Mamma hade betat henne på en äng en bit bort, vi ville inte lasta på när det var så varmt.
På framridningen kändes hon lite bråkig, ville inte riktigt ta emot stödet och stängde rätt mycket med huvudet, men ville inte bråka med henne när det var så varmt, det tar bara energi.
Hoppade fram väldigt lite, något språng på varje bara.
Hon hoppade väldigt bra och var inte ens i närheten av bommarna.
Inne på banan kändes allt lågt, precis sådär som LB känts på sista tiden. Den känslan har jag önskat efter i LA.
Hur som, visade henne planket och även ett annat hinder som va lite "tittigt, hon brydde sig inte alls.
Fick startsignal, hälsade och sedan la jag en volt och försökte få den där bra galoppen.
Första hindret touchade hon, men bommen var snäll och låg kvar, tack!
Resten av banan flöt på så jävla bra, vi hittade avstånden bra på det mesta!
Hon var inte i en enda bom, klarade joker utan problem och var högt över.
Mot sista hindret, tänkte bara: lyft på hovarna nu.
Och det gjorde hon, noll fel och upp på en andra plats hörde jag.
Asså påriktigt, blev så glad, det såg ut som jag vunnit SM och ungefär så kändes det också.
Första nollan i LA för oss, jag har aldrig hoppat på dom här höjderna och att få göra det med en ridskoleponny är mäktigt. Kom ut från banan och möttes av glada blickar och kommentarer från kompisar, familj och fotografen.
Blev nedputtad till 4e plats till slut, men det spelade ingen roll alls.
Känslan och resultat var BÄST och det var huvudsaken. Äntligen är vi tillbaka, behövde det här för mitt självförtroende efter mina uteslutningar och plockepinn.
Kickan KAN och jag KAN, jag är så glad att vi får uppleva det här tillsammans.
Nu strävar vi efter 2 till nollor den här terminen, så hoppas jag på att debutera MSV nästa termin.
Men som sagt, det är drömmar.
Man vet aldrig som händer i den här sporten. Men just nu så känns det som allt är möjligt om vi fortsätter i rätt riktning, för ponnyn har kapacitet.

Från LD+ till LA på drygt 1 år, det känns overkligt. Fantastiska Kickan som alltid ställer upp.
Och tack till mamma som gör det här möjligt, jag älskar dig!



videos kommer ikväll, nu är jag påväg till skolan!

Kommentera

Publiceras ej