Igår var det hoppträning för mig och Faxen, gick verkligen super bra, är så himla nöjd och känns verkligen som om vi är tillbaka. Vi gjorde en jätte bra övning som jag tänkte tipsa om. Det är en serie, lite dåligt ritat men hoppas ni förstår.
Strecken med ringar på sidorna är sockerbitar med bom och hindret i mitten är en oxer. Mellan sockerbitshinderna är det 1 galoppsprång och mellan den andra sockerbitshindret och oxern är det 2 galoppsprång. Övningen tycker jag är bra för att hitta galoppsprång och lära sig att få ihop hästen efter hindret (Så hästen inte springer iväg från en efter hindret) Också bra för att bygga upp självförtroendet på ryttaren. Jag har ju tappat mycket självförtroende dem senaste veckorna, därför var denna övning bra för att jag ska få en känsla igen. En känsla där det går bra.
Jag tror att jag fick en så bra lektion därför att vi hade denna övning i början av träningen. Det slutade med att jag hoppade en bana på 1 meter/110.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej